När vi efterfrågar det, skall alla dina tidningar och magasin som du inte har sålt (den månad som efterfrågas) skickas tillbaka till oss. Men du slipper skicka tillbaka hela tidningen. Det räcker att du skickar urklippet av första sidan på varje huvudtidningen och magasin du har i retur. 

Så här klipper du dina returer

1. Se till att datumet syns på varje urklipp. Klippet bör vara ca 6 x 3 cm.
2. Sortera returerna i datumordning
3. Glöm inte att notera antalet returer för respektive dag på returkuvertet.

Du lägger urklippen i det bifogade returkuvert och postar det till oss.
Du behöver inte sätta på frimärke, portot är betalt.

Så här klipper du dina osålda returer av Expressen

Så här klipper du dina osålda returer av GT

Så här klipper du dina osålda returer av Kvällsposten

Så här klipper du dina osålda returer av Leva & Bo

Så här klipper du dina osålda returer av Söndag

Viktigt att tänka på vid returhantering

Spara dina returklipp i minst två månader och glöm inte att rapportera antalet returer direkt efter försäljning. Det gör du genom att klicka på "Returrapportera" eller i appen!

Rapportera antalet returer via Internet eller via Säljappen.
Ta för vana att göra det direkt efter varje försäljningsrunda.

Viktig information
Du kan aldrig rapportera returer, ändra returer, visa eller avlyssna returinformation som är äldre än 6 dagar. Om du inte hinner rapportera dina returer inom 6 dagar, kommer du att få en felaktig faktura. Fakturabeloppet blir då alldeles för högt.

Det är också mycket viktigt att du rapporterar 0 (noll) i retur om du inte har några returer.

Glöm inte heller att ditt säljarnummer och personliga kod är unika för just dig. Lämna aldrig ut din personliga kod.

ÄR DIN LEVERANS FEL?

Du kan inte göra leveransreklamationer på returkuvertet. Du måste ringa till din säljledare om du har fått fel leverans.